Cliënt in beeld – Nu actie

Voor het eerst is dit jaar samen met VGZ een cliëntenpanel bijeenkomst georganiseerd. Dit leverde naast hartverwarmende ervaringen ook een aantal inzichten op. Afgesproken is dat Ketenzorg NU en VGZ aan de slag gaan met meerdere verbeterpunten.

VGZ

  • De vele indicatoren niet ophogen door extra uitvraag van indicatoren bovenop de landelijke dataset.

Ketenzorg NU

  • Het vergroten van ketenbekendheid bij de ketenpartners, leden en patiënten door middel van het communicatieplan. Het voorlichtingsmateriaal actiever aanbieden aan leden en voorlichting door praktijken aan cliënten stimuleren door postermateriaal. Tenslotte wordt de website ook gericht op voorlichting van de patiënt.
  • In startbijeenkomsten, spiegelbijeenkomsten en scholingen wordt communicatie tot speerpunt gemaakt.
  • Het gebruik van het digitaal logboek en IZP wordt verder uitgerold.
  • In vervolgbesprekingen worden RTA’s informatiestromen onder de aandacht gebracht.
Geplaatst in:

Nieuwsbrief ontvangen?

Alle nieuwsberichten

Meer nieuwsberichten