Klanttevredenheidsonderzoek Portavita

De vele reacties op het klanttevredenheidsonderzoek van Portavita maken dat wij u de resultaten hiervan niet willen onthouden. De praktijkondersteuners (173 respondenten) zijn over het algemeen tevreden over Portavita KIS. Zij gaven een gemiddelde waardering van een 7.

Punten ter verbetering

De meest genoemde punten ter verbetering (en acties hierop van Portavita) zijn:

  • Een aantal huisartsen heeft moeite met het systeem naast het HIS. Aan de andere kant zijn er ook die er prima mee uit de voeten kunnen.
    Portavita richt zich er de komende tijd op om met name voor huisartsen het gebruik makkelijker te maken.  
  • Te veel vinken.
    Ook hier is in de gebruikersgroep al aandacht voor gevraagd. Portavita gaat overleg hoe zij hier goed inhoud aan kunnen geven.
  • Uitwisseling met HIS blijft aandacht vragen.
    Met name de terugkoppeling naar het HIS op basis van SOEP-registratie zal aandacht krijgen.
  • Ketenpartners moeten te veel in verschillende systemen doen in verhouding tot de opbrengsten.
    In de eerste helft van 2017 realiseert Portavita de BI Activity Explorer waarmee ketenpartners eenvoudig inzicht krijgen in hun productie en prestaties. 
  • De ondersteuning van de eindgebruiker blijft van groot belang, dus extra trainingen, eenvoudiger gebruik, toegankelijke en op de rol toegespitste gebruikershandleidingen en webinars.
    Het systeem blijkt veel functies te bevatten waarvan menig gebruiker niet op de hoogte is. Portavita komt met diverse voorstellen voor trainingen en verbeteren van de handleidingen.
  • Digitaal logboek is verouderd qua gebruikersinterface.
    Hiertoe is een uitnodiging gestuurd aan de zorggroepen om met een afvaardiging de prioriteiten te bepalen.

KetenzorgNU denkt met Portavita mee over deze verbeterpunten. Uiteraard houden wij u over uitkomsten op de hoogte.

portavita

Meer informatie

Wilt u meer weten over de Portavita enquête of heeft u hier vragen over? Neem contact op met Marian Verkerk, m.verkerk@ketenzorgnu.nl.

Geplaatst in:

Nieuwsbrief ontvangen?

Alle nieuwsberichten

Nieuwe teamleden RegiozorgNU en SpoedzorgNU

24 september 2021

De teams van RegiozorgNU en SpoedzorgNU hebben twee nieuwe collega’s mogen verwelkomen. Mariska Eindhoven is managementassistente bij SpoedzorgNU en Mounir Lemouh versterkt de financiële afdeling van SpoedzorgNU en RegiozorgNU. Zij stellen…

Lees verder

Trots! HKZ-certificaat behaald

7 september 2021

SpoedzorgNU is met het kwaliteitsmanagementsysteem nu officieel gecertificeerd voor de HKZ norm Huisartsendienstenstructuren. Hier zijn we trots op! Wij staan voor kwaliteit Met dit HKZ keurmerk (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de…

Lees verder

PGO veldtest met patiënten

6 september 2021

Het ophalen van gegevens in de PGO zal in het begin nog niet vlekkeloos verlopen. Daarom organiseren we de komende maanden veldtesten met patiënten en Curavista om de kinderziektes op…

Lees verder

Meer nieuwsberichten