De gastvrije praktijk: tips en tricks

Spreker: Helma Westerhof, PQ consult

In deze nascholing lopen we met de patiënt mee op ‘de reis’ door de praktijk. Van het zoeken op de website, een afspraak maken, melden aan de balie tot en met het de praktijk weer verlaten. Als medewerker in een praktijk is de werkomgeving vaak zó vanzelfsprekend geworden dat je mogelijk onvoldoende oog meer hebt voor veranderingen en aanpassingen die de sfeer en het gevoel van gastvrijheid en klanttevredenheid kunnen verhogen.

Hoe gastvrij zijn we al en hoe gastvrij willen we eigenlijk zijn?

Deze scholing geeft veel praktische tips en adviezen. Alles wat de praktijk aantrekkelijker en klantgerichter kan maken komt aan de orde. Denk hierbij aan bejegening, bereikbaarheid, communicatiemiddelen, wachttijden, organisatie, maar ook comfort en aantrekkelijkheid van de praktijk. Aan de hand van ingestuurde foto’s kijken we zelfs letterlijk even als nieuwsgierige buitenstaanders binnen in de praktijk.

Inhoud van de nascholing

  • Inzicht in de verwachtingen van de patiënt
  • Effectief, respectvol en efficiënt telefoneren. Dat kan!
  • Een ‘lastige’ patiënt, weerstand? Wat zit er vaak achter?
  • Wat is een goede website?
  • Sfeermakers en comfort. Kleine aanpassingen kunnen een groot verschil maken voor de sfeer en het comfort in uw praktijk. Voor de patiënten en voor de medewerkers.
  • Wat verder ter sprake komt!

Locatie assistentenprogramma

Urban Outka, Zonnebaan 18, 3542 ED Utrecht.

Aanmelden

Er zijn twee mogelijkheden voor deze nascholing, max 20 deelnemers per keer (vol = vol!). Kies uit een van de volgende opties en meld je aan:

Wanneer je je inschrijft, ontvang je een factuur bij de bevestiging van je inschrijving.
Je kunt het totaalbedrag van de praktijk overmaken op IBAN NL13INGB0003728757 ten name van SNH-NW Utrecht, te Woerden, onder vermelding van je naam en voorjaarsduodagen 2022.